29 april 2009

uppdatering..

Hm ja, har ju inte skrivit här på väldans länge. Men iaf så fortsatte Nellies feber, och vi blev ännu mer oroliga. Fick en akut jourtid i Kna på lördagen, men som vanligt kunde de inte hitta något fel? Så i måndags hade hon 40,5 på morgonen och hade då haft feber i 9 dagar!!! Så då fick vi åter en tid till vårdcentralen, läkaren kunde inte förstå vad som va fel så hon skickade oss vidare till barnkliniken i Karlskrona, tack o lov! Där tog de återigen massa prover och gjorde även en lungröntgen, så då fick vi äntligen veta vad som va fel; Nellie hade början till lunginflammation, ingen svår sådan men alla prover och symptom tydde på det. Stackars lilla gumman. Men hon fick pencillin och nu är hon nästan bra igen. Vilken pärs vill jag lova, det värsta av allt är ovissheten, när man vet att något är fel, men inte vad..
Men nu är hon som sagt pigga, glada Nellie igen och det är underbart. Måste skriva att personalen inne på barnkliniken är helt fantastiska, så gulliga, till skillnad från den typiga, bitchiga sköterskan vi fick på jourcentralen i lördags. Vissa har helt fel jobb alltså..

Nu ska vi snart bege oss till vårdcentralen igen, denna gång är det jag som ska ta prover. Jag har ju min kroniska tarmsjukdom; chrons sjukdom och det verkar som jag har blivit dålig igen..alltid är det nåt.. Det är ganska jobbigt med dessa jävulska magknip och diareer, nu har jag även fått ont i leder och extrem trötthet..
Får se hur det blir på lördag, skulle ju ha tjejfest här men kanske blir att jag ställer in..
jaja, nog gnällt för idag..
Sommarvädret är iaf helt ljuvligt:-)

2 kommentarer:

sofia sa...

hej!

skönt att hon mår bättre! mattheus har blivit sjuk för första gången här! så nu förstå ja hur de e o ha ett sjukt barn=) stackarn har fått öroninflammation i vänstra örat.men redan piggare! febern gått ner, tyvärr kan ja inte komma på lördag,hade verkligen varit super trevligt,men christoffer jobbar sen ska han på 18 års fest o ja har tyvärr ingen barnvakt=( du får skicka mig din adress för de ligger inbjudningskort till nellie o sinna här!=)

kram kram

hoppas ni får en mysig valborg!

Anonym sa...

Skönt att Nellie mår bättre. Hoppas nu inte du får det för jobbigt med chrons. Ha en trevlig helg å hälsa familjen!!! Ska ta hand om mina lakan nu och sedan bi det lite sol tror jag...

Många kramar från Katrin och en trött katt!!!