21 juli 2011

LCHF?

Måste snart ta tag i alla dessa extra kilon som smugit sig på. Mitt bmi ligger på fetma!!!!


Har läst mycket om de olika dieterna och kommit fram till att den diet som borde passa mig som handen i handsken är lchf, Low carb high fat, då jag är extremt sockerberoende och har blivit om möjligt ännu mer nu när jag ammar.


Så frågan är om det inte borde vara bäst för mig att nästan helt utesluta allt vad kolhydrater heter? Även om jag älskar kolhydrater mest av allt..


Om några veckor/månad(er) ska jag köra i gång, får bli efter jag slutat amma. Delammar ju nu, eftersom Isac inte riktigt blev mätt på bara min mjölk.

1 kommentar:

MammaMia sa...

Det är verkligen att rekomendera!
Superenkel att följa när du väl satt igång och du behöver aldrig vara hungrig på dieten.

Men dra inte bara ner på kolhydraterna, utan uteslut dem helt, då kolhydrater ger mersug. Så fuskar du med dem är det lätt att trilla dit igen.

Kolla gärna in min blogg, kategorin L.C. matdagbok för lite tips och inspiration!
http://miabw.blogspot.com/search/label/L.C.%20matdagbok

Jag ska defenitivt trolla bort mina gravidkilon med lchf denna gången med! (blev faktiskt av med alla 32 från förra gången tack vare det)