01 januari 2012

2011

2011 var helt klart ett av de bästa åren hittils. Fick min älskade lille son Isac den 6e juni efter en fantastisk förlossning.



Isac, alldeles ny, kärlek!
Magen och Nellie!


Vintern var annars rätt lång, kall och dryg. I april gick jag hem på välbehövlig mammaledighet.





Sommaren hade inget riktigt kanonväder men vi hittade på endel roliga saker ändå. Vi var bland annat i en mysig stuga i Skeppevik. Vi var på Ikea, vi var på barnens gård. Isac var en väldigt "snäll" bebis som sov det mesta och var väldigt nöjd. Dock så nöjde han sig inte riktigt med bara amningen så han fick delammas tills han vid tre månader helt ratade amningen till fördel för flaskan.
Lille Isac, någon vecka gammal,lille plutten



Nellie har blivit stora tjejen på många vis. I somras fyllde hon tre år och hade två kalas, ett för släkt och ett för kompisarna. Hon har varit en mycket stolt storasyster till Isac och tog det jättebra när lillebror kom till världen. Dock så har hon haft sina trots perioder med, men det tillhör utvecklingen. Hösten har jag varit mammaledig och haft Nellie på dagis 15 timmar i veckan. För allas skull är det super att man kan lämna storasyskon även att man är hemma. Bra för deras skull att de får träffa kompisar och leka och bra för en själv att man får lite egentid med bebisen.


Tre-års kalas
Paket på tre-års dagen



På promenad i Skeppevik




 Mammaledigheten har gått väldigt fort och jag har verkligen trivts. Har fått en fantastisk mammagrupp som jag träffar fortfarande, sen har vi ju vår tant träff, då vi är rätt många mammor lediga nu på samma gång. Inte att förglömma blev vi ju bjudna på en resa till Gran canaria i slutet av november av mina snälla svärföräldrar. En helt underbar vecka med sol, bad och god mat. Även att jag i slutet av augusti fick nog av min övervikt och började med lchf är en av de bättre saker jag gjort. Har nu under fyra månader gått ner nästan 15 kg, vilket är helt sjukt mycket, och mer ska det bli. Tränat har jag ju börjat göra lite med, Zumba är verkligen hur kul som helst. Kan bara sammanfatta året som gått väldigt bra på alla vis, inga större tråkigheter eller motgångar.





Lille goa Isac i vagnen på Gran canaria

-

Inga kommentarer: