10 januari 2012

Hej!

Det stora trollet har vi lämnat på dagis idag, första dagen efter jullovet. Det gick rättså bra:-)
Det lilla trollet sover och har sovit i två timmar. Jag njuter till fullo av min "egentid". Sitter här med en kopp te och surfar runt:-)
Egentiden gör att man(jag) kan ladda batterierna lite och på så vis vara en bättre, närvarande mamma.

Isac är förmodligen eftertrött efter babysimet igår. Vilken besvikelse simet var:-( Kaskad har fått nya ägare, numera privatägda och de har beslutat att ha öppet för allmänheten på måndagar, vilket resulterade i att det var betydligt mycket mer folk, stimmigt, trångt i ducharna, ingen sittplats i cafterian där vi brukar sitta innan badet. Förr när kommunen ägde det så var det stängt för allmänheten på måndagarna så det var så lugnt, skönt och mysigt på simet.
Vi kommer nog inte fortsätta denna kursen utan åka och bada själva en gång i veckan/varannan vecka istället. För bada det måste vi, båda trollen älskar ju det:-) Och vi med för den delen.

Nu ska jag provbaka en lchf hallonpaj, blir den god ska jag göra en och ta med till mammagruppen imorgon då vi ska upp till Linda i Eringsbodaskogen:-)

Inga kommentarer: