21 januari 2012

Hejsan!

Här var det tomt med nya inlägg, ibland så räcker inte tiden till helt enkelt:-)

Jag hade ju ett projekt, att jag skulle måla om köksmöblerna, men vi (läs jag) fick en mycket bättre ide. Vi sålde de gamla på blocket och köpte nytt:-) Vita möbler såklart. Jag är jättenöjd!

FÖRE

EFTER, ska bara fixa någon slags förvaring till under spegeln. Mycket nöjd med ommöbleringen oxå.

FÖRE
EFTER:-)


Sen är det bara luckorna i köket som ska lackeras om till vita;-) Då blir jag ännu nöjdare!

Idag har jag en "egentid" dag. Morgan är iväg med barnen. Jag har gått och plockat, dammat, dammsugit, torkat golv, tvättat, städat toan. Jag tycker faktiskt att det kan vara riktigt kul att städa om jag får göra det i min egen takt och utan någon som stör, hehe. Så härligt när det är färdigt och riktigt skiner och luktar gott;-)
Nu har jag gjort mig förtjänt av lite vila, ska lägga mig på soffan och läsa lite:-) Sen blir det middagslagning tills resten av familjen kommer hem. Idag blir det köttgryta och blomkålsris, och vanligt ris till barnen.

3 kommentarer:

MammaMia sa...

Vad kul med nya fina köksmöbler! :-)
Ser ut som vårt bord och stolar, köpte ni det också på Mio?

Ja, det hade verkligen lyft köket med vita luckor!
Men om jag får ge ett tips så hade jag sagt att om ni ska göra er besväret och måla om alla luckor, ta taket också. Det drar nog ner helhetsintrycket rätt rejält annars. Ett litet tips bara, det är så lätt att bli hemmablind...

Vitt är verkligen fräscht och fint! :-)

milla sa...

super nice!!

Sassa sa...

Vi ska inte måla om luckorna själva i sånna fall, verkar för krabbigt:-/ Taket hade jag mer än gärna målat vitt, om jag hade haft tid och ork, ett senare projekt kanske;-)