30 mars 2009

God morgon kära blogg.

Jaha, då ska jag alltså börja blogga igen. Känns bra. Lite mer privat denna gång. Kommer mest att skriva om allt och ingenting. Blir inte lika mycket bilder som i den gamla bloggen. Har ett behov av att skriva, kan tycka att det är lite som terapi att skriva av sig.

Måndag morgon, lite dimmigt ute idag. Var inbjudna till föräldrargrupp idag kl 9.30 men vi struntar i den. Dels är Nellie fortfarande förkyld och sen känns det lite dumt eftersom alla andra bebisarna kommer vara mycket yngre.
Tyvärr kommer vi nog även att hoppa över ännu ett babysim idag. Skulle ju börjat fortsättningskursen förra måndagen men redan då va hon förkyld och det vägrar ge med sig, näsan rinner fortfaranade och hostar gör hon också.



Så det blir väl en lugn hemma-dag idag. Håller på att tvätta klädslen till Simons gamla vagn. Vill ha Nellie vänd mot mig när vi är ute och går, därför har vi börjat använda den. Känns som att hon sitter mer skyddad när hon sitter emot mig, när det blåser mycket och så.

Igår blev det premiär för den nya(begangnade) bilstolen. Den lilla vi lånat från bb kändes för liten. Hon satt som en kung(prinsessa) i den nya, mycket mer plats. Vi var hos morfar och mormor igår. Morfar har fyllt år så de bjöd på underbart god kalkonmiddag. Och en massa kakor.



Nu i veckan ska vi förhoppningsvis boka resa!! Ska bli såå kul. Bulgarien, och Sunny Beach blir det. Har ju varit där två gånger förrut och tycker att det är ganska så barnvänligt där. Inga nivåskillnader och flyget tar endast ca 2tim och 40min. Lena, Henrik och barnen ska förmodligen också med så det kommer bli riktigt bra. Den 18:e Augusti är det tänkt att vi ska åka. Bara någon vecka innan jag ska börja jobba. Börjar den 1:a september, och det är inget jag ser fram emot kan jag säga. Men det är ett nödvändigt ont och det kommer säkert bli bra när man väl börjat. Om inte annat så kommer ju våran ekonomi bli betydligt bättre.

Hej så länge!

1 kommentar:

sofia sa...

härligt att du skaffat blogg=)

kram!