06 april 2009

Stressigt värre..

blev det. Babysimmet började vid fem, och som vanligt kom vi inte iväg när vi skulle. Halvfem körde vi härifrån och det tar ca 30-40 min till tingsryd. Stressade som bara den. Sen hann vi bara bada i 20 min eftersom Morgan skulle på föräldrarmöte på Simons dagis vid halvsju, i Ronneby, suck, hatar verkligen att stressa!
Så egentligen ganska meningslöst att vi åkte upp, men men. Nellie fick bada lite iaf.

Nu har vi bestämt datum för Ullared. Blir den 27:e, hoppas att det inte blir för mycket folk bara när det har vatt löning och så.
Imorgon ska vi till Maggan på bvc, dags för vägning och mätning. Alltid lika kul. Sen har vi nog inget planerat förrän tors då vi ska hem till kära mor på middag.





Jag tycker ändå att det är svårt att hinna med allt man vill göra. Vi måste bl a putsa fönster, städa altanen, tvätta bilarna, rensa i rabatterna och räffsa löv..
Men hur fanken ska man hinna. Jag hinner inte mycket om dagarna kan jag säga. Nellie tar i stort sett all min vakna tid, och det har jag självklart inget emot. Och när Morgan kommer hem, oftast runt fyra, ska man äta och ibland handla, ofta är det någon på besök eller så är vi i väg och hälsar på någon..Sen är det ju rätt skönt och slappa ibland med. Men det känns att man ligger efter i allt. Speciellt när man ser alla grannarnas trädgårdar och bilar, pedantiskt skötta. Men kan ju bero på att de flesta på gatan är pensionärer och har lite mer tid än vi med småbarn.

Jaja, jag kommer också ha en fin trädgård när jag är 65!


Kram

Inga kommentarer: