29 augusti 2011

Ny vagn!

Hejsan!
Idag har jag som jag skrivit förrut alltså börjat på LCHF, mer om det finns att läsa i min nya viktblogg http://sassaslchf.blogspot.com.
Idag börjar Morgan sin 2 veckor långa föräldrarledighet för Nellie, så i förmiddags åkte jag och busan en liten roadtrip för att hämta hem Isacs nya vagn, en begagnad, svart Emmaljunga City cross, superfin:-)
Vår andra, Emmaljunga Duo Edge är väldigt fin och rymlig, men dock väldigt klumpig och tung och eftersom jag tar Isac i vagnen när Nellie ska lämnas på dagis tis-tors blir det mycket slitande upp och ner för stentrappan utanför huset.
City Crossen känns så himla lätt och smidig.
Ett nödvändigt köp tycker jag men inte Morgan;-)

2 kommentarer:

MammaMia sa...

Jag håller med dig!
Vi köpte en Emmaljunga CityCross i svart skinn till Mini och jag har varit jättenöjd med den. Såpass att nu när vi köpte syskonvagnen till flickorna så vill jag ändå inte göra mig av med den. Så nu har vi tre vagnar stående i hallen. Syskonvagnen, Emmaljungan och Brio-sulkyn. Får nog bygga ett extra garage, bara till vagnarna... ;-)

Ska bli spännande att följa din lchf-resa då jag själv är helsåld på dieten! Ska in och kika på den bloggen nu med en gång. Lycka till!

Sassa sa...

Haha:-)
Ja vi har med 4 vagnar här nu, men ska nog sälja två av dem snart:-)

Har ni ståbräda till mini?
Nellie älskar att åka ståbrädan,fast hon är ju iofs ett år äldre med..:-)